tisdag 24 maj 2011

Takolaburi Resort - OK men lite väl avsides

Takolaburi ligger på Cape Pakarang, i den norra delen av Khao Lak.
Det är en rätt stor anläggning bestående av en hotellbyggnad, ett antal villor, flera pooler, restaurang, gym mm. Man kan välja på att bo antingen i hotellbyggnaden eller i någon av villorna med egen liten pool eller direktutgång till en av de stora poolerna.
Stranden utanför är tyvärr inte särskilt bra. Den består till stor del av krossade koraller (inte skönt att gå på).
Personalen är riktigt serviceminded. De gör vad de kan för att gästerna ska få en trevlig vistelse. Undantag poolbaren, som sällan var bemannad.
Det tar ca 20 min att åka in till centrum.



2 kommentarer:

  1. Hej! Hittade hit genom ett annat reseforum. Känner du till Khao Lak Laguna Resort??? Suger i mig allt inför stundande resa i mars =) Mvh Cattis

    SvaraRadera
  2. Hej Cattis! Kul att du hittade till min sida.

    Har precis bokat min 7e (!!) resa till Thailand. Åker om 2 veckor :-)

    Khao Lak Laguna ser helt OK ut (har bara gått förbi). Det är en stor anläggning så själva mysfaktorn försvinner lite grann. Men det är bara min personliga åsikt, jag gillar helt enkelt lite mindre anläggningar.
    Laguna ligger nära centrum och stranden utanför är jättefin.

    SvaraRadera