lördag 24 januari 2009

Hilton Phuket Arcadia

När jag var i Thailand i januari 2008 hade jag några Hilton-poäng jag var tvungen att använda innan de försvann, så jag bokade in mig 2 nätter på Hilton Phuket Arcadia. Det ligger på Karon beach och är ett av Phukets största hotell.
Då jag har Hilton VIP Gold Card blev jag uppassad något helt otroligt. Det var riktigt roligt. Det hade nog varit lite tröttsamt en hel semester men i 2 dagar var det helt OK. Jag fick bl a en Personal Assistent, som jag kunde ringa när som helst så skulle hon hjälpa mig. Jag ringde aldrig, hade känts lite fånigt :-)

Rummen ser ut som de flesta Hilton-rum, dvs rätt stora och lite så där smålyxiga. Något som var riktigt gulligt var att alla handdukar var vikta till olika djur; svanar, elefanter mm.

Det finns flera olika pooler, restauranger och barer, samt t o m en putting green och en sandbunker för dom som ville träna lite golf :-)

En dag låg jag vid poolen närmast stranden och med jämna mellanrum kom bartendrarna ut med fruktspett, juice mm. Mums! Jag åt lunch vid poolbaren och det visade sig bli den dyraste måltid jag någonsin ätit i Thailand, 750 BAHT!! Jag hade tagit en toast, en öl och en kaffe.




























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar