fredag 16 januari 2009

Karon beach

Karon beach är en lång rätt så rak strand på Phukets västkust. Den ligger mitt emellan Kata beach och Patong beach. Jag tycker den är ganska enformig då den är så rak.
Vill du snorkla, så får du åka någon annanstans. Då det inte finns några stenar eller berg längs Karon beach lär du inte se särskilt många fiskar i vattnet.

Om man vill lyxa till det kan jag rekommendera Hilton Phuket Arcadia (se separat inlägg). Det är ett av Phukets största hotell så du bör inte boka rum här om du vill bo på en liten intim bungalowanläggning :-)
Här finns det mesta du kan önska dig. Även golfaren kan öva lite här då det finns både putting green och en sandbunker.

2 kommentarer:

  1. Hilton i Karon är verkligen inte det ända hotellet i Karon. Jag skulle vilja stick ut och säga att det är nog det sista jag skulle boka rum på. Jag är alltid i Karon under mina resor till Thailand och jag kan dela med mig av en lite egen story om du vill.

    Finns på www.falkens.se under resebloggen och heter Thailandresan -2007-

    SvaraRadera
  2. Hej du!
    Håller med, hade inte tänkt bo där. Men hade några Hilton-poäng jag var tvungen att använda innan de togs bort.
    Så några gratisnätter på Hilton var inte helt fel. För att vara så stort var det ändå rätt läckert.
    Annars föredrag jag mysiga små bungalowanläggningar.

    SvaraRadera