fredag 30 januari 2009

Thai Air - en del av semestern!

Om du vill lyxa till det lite och inte flyga med de vanliga charterbolagen, flyg med Thai Air!

Under högsäsong går de dagligen kring kl 13.30 från Arlanda till Bangkok. På torsdagar går det extra flyg direkt till Phuket.

Jag har rätt långa ben så jag har svårt för charterplanen. För att överhuvud taget få rum med benen måste jag boka Royal Class eller liknande och det blir ju rätt dyrt. Då är reguljärflygen ofta billigare.

Nåväl, tillbaks till Thai Air. Jag har flygit med Thai vid ett flertal tillfällen. Sist bokade jag in mig på Premium Economy, den del av planet som ligger mellan Economy och First. Det var hur skönt som helst! Jag kunde knappt nå sätet framför mig ens om jag sträckte på mig.
Tidigare har jag bokat vanlig Economy, men då Thai är ett av de flygbolag som har störst benutrymme så är det helt OK det också. Mysfaktorn är väl numera kanske inte riktigt vad den har varit; de första gångerna jag flög med Thai vad det t ex orkidéer överallt, t o m på toaletterna! Men bekvämligheten överträffas knappast av något annat flygbolag.

Får alltid lite Thailandabstinens när jag på Arlanda ser Thai stå parkerad
Gillar benutrymmet på Premium Economy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar